Commentaren op blogartikelen

Enkele notities met betrekking tot het leveren van commentaar op blogposts

Wanneer ik blogartikelen schrijf, doe ik dit omdat ik jou van nuttige informatie over WordPress en Internet ondernemen in zijn algemeenheid wil voorzien. Als je vragen hebt, dan zijn die van harte welkom: Een artikel wat vragen oproept bij jou als lezer is onvoldoende duidelijk en ik gebruik de commentaren dan ook graag om een toelichting op mijn artikel naar aanleiding van jouw vraag te geven. Heb jij een nuttige aanvulling op het artikel, dan is dit ook van harte welkom! Een aantal vormen van commentaar wordt echter niet geaccepteerd.

  • Irrelevante commentaren: Gaat een artikel bijvoorbeeld over SEO en stel je een vraag over het installeren van WordPress, is dit een -in deze context- totaal irrelevante vraag. Ik zal je -met overigens een persoonlijke notitie- commentaar dan ook niet goedkeuren.
  • Schaamteloze reclame: Helaas, wanneer je site één van de beter bezochte WordPress sites in Nederland is, krijg je regelmatig bezoek van mensen die denken hun WordPress of andere diensten in mijn commentaren aan te mogen bieden. Dit wordt niet op prijs gesteld en direct verwijderd. Je krijgt éénmalig hier een bericht over en daarna negeer ik je gewoon.
  • Nietszeggende commentaren:  Teksten als ‘goed artikel’ of ‘Vind ik ook’ leveren weinig bij aan een discussie. Een delen in de Social Media wordt meer op prijs gesteld. Vroeger liet ik dit soort opmerkingen staan, maar sinds enkele weken krijg ik honderden ‘instemmingen’ per week… hoogstwaarschijnlijk is iemand bezig met een verouderde vorm van linkbuilding… Vanaf nu zullen dit soort commentaren zeer worden gewaardeerd… maar niet gepubliceerd!

Alle andere commentaren zijn en blijven natuurlijk welkom!