Menu

Uptime monitor

De Uptime Monitor weet dat je site down is, voordat jij het merkt!

De Uptime monitor houdt letterlijk per minuut bij of je website bereikbaar is. En wanneer dat niet zo is, dan krijg je hier zo snel mogelijk bericht van… of laat je dit bericht door ons afhandelen.

Het gebeurt wel eens dat er zogenaamde ‘ministoringen’ zijn. Storingen waar jij eigenlijk niets van merkt, maar misschien de bezoeker aan je website wel. Een site die er een minuut uit ligt is geen ramp… tenzij dit 60x op een dag gebeurt.

Daarom ontvang je wekelijks *) een overzicht van de volledige uptime van je website. Een goed hulpmiddel om nog eens goed te kijken of je nog steeds bij de juiste hoster zit.

Maar wat bieden we je allemaal:

Bericht bij een bevestigd down gaan van je website

Wanneer we merken dat je website niet te bereiken is, slaan we niet zomaar alarm. Het kan een tijdelijke storing zijn, het is echter ook mogelijk, dat de storing niet in je website, maar in het netwerk zit. Om te voorkomen, dat je constant ten onrechte ‘website niet beschikbaar’ meldingen krijgt, wordt er bij het niet bereiken van je website direct een aantal andere servers op verschillende plaatsen op de wereld ingeschakeld om het contact met jouw website te proberen. Krijgen die wel contact, terwijl het onze server niet lukt, dan is er sprake van een netwerkstoring en is jouw site nog steeds up and running. Krijgen ze geen van allen contact, dan gaan we naar fase 2. We proberen het nog 5 maal. Lukt dat ook niet, dan gaan we er van uit dat de site down is.

Zodra bevestigd is, dat de site down is, gaat er een SMS naar de ‘bewaker van dienst’, die actie voor jou zal ondernemen. Om te voorkomen dat hij het niet op zou merken, gaat dezelfde SMS naar nog 2 andere personen. Als de ‘bewaker van dienst’ niet binnen 10 minuten bevestigd actie te nemen, Neemt één van zijn back ups de actie op zich.

Jij kunt kiezen hoe jij verwittigd wil worden: Per email of per SMS. Als je voor SMS kiest, wees je er van bewust, dat je dag en nacht ge-SMS-t kunt worden.

Volgens protocol

Verschillende hosters hebben verschillende manieren om er mee in contact te kunnen komen. Daarom hebben we van te voren vastgelegd op wat voor manier wij voor jou je hoster in kunnen seinen: Per email, telefoon of via het eigen ticket systeem van je provider.

Afhankelijk van de afspraken en de aard van de storing is het ook mogelijk, dat de ‘bewaker van dienst’ zelf eerst controleert of er zaken zijn die we kunnen doen om de website online te krijgen.

En weer bericht, wanneer de site weer ‘up’ is.

Een website die down is, is een contante zorg. Je mist immers mogelijk omzet. Daarom krijg je ook direct bericht, wanneer de website weer ‘in de lucht’ is. Dat bericht is altijd via email.

Wekelijkse rapportage *)

Iedere week ontvang je een compleet overzichtsrapport met de uptime van je website. Op deze manier weet je direct hoe beschikbaar je website werkelijk is. Ook de momenten dat er geen alarm is geslagen omdat de storing niet lang genoeg duurde, worden in dit overzicht opgenomen.

*) Alleen van toepassing bij een Plus Service Contract.