Tijd voor een website die werkt

Komen één of meerdere van deze uitdagingen je bekend voor?

  • Je krijgt (te) weinig verkeer naar je website
  • Je hebt geen of weinig grip op het verkeer naar je website
  • Je hebt genoeg verkeer, maar weinig of geen conversie
  • Je hebt genoeg verkeer, maar geen idee of dit je doelgroep is.
  • Je hebt genoeg verkeer en conversie, maar extreem hoge advertentiekosten
  • Bezoekers komen niet verder dan één pagina
  • Je hebt een website, maar geen idee waar ik het over heb

Dan is het hoog tijd, dat we eens een nadere blik op je website werpen!

Wanneer ik tijdens de training ‘Google Analytics – Een Introductie’ de cursisten vraag, wat voor hen belangrijke management informatie is, waarop zij sturen, dan zie ik altijd een groot aantal vragende gezichten. 

Want het is een droeve realiteit, dat we op allerlei manieren in onze website, webwinkel of online leeromgeving investeren, maar eigenlijk te weinig weten met betrekking tot wat er precies gebeurt en wat we moeten doen, als zaken niet zo verlopen als we graag hadden gezien. 

Je website mag misschien werkelijke ‘eye candy’ zijn, maar de meeste websites die ik tegenkom zijn absoluut niet gebouwd voor conversie.

Functie voor design!

Sinds 2013 is mijn motto bij het ontwerpen van een website ‘Functie voor design‘, of met andere woorden, we kijken eerst naar wat jij nodig hebt om daadwerkelijk geld te kunnen verdienen en daarna pas naar het design wat er bij past. Dat is exact het tegenovergestelde, wat jij als klant misschien zou verwachten. Want ik heb zelf gemerkt, dat de meeste potentiële klanten die zich bij mij melden, al een heel ontwerp voor de website voor ogen hebben. Soms heeft het ontwerp potentieel, vaak echter niet. 

Wel heb ik in die jaren voldoende ervaring opgedaan om ‘kant en klare oplossingen’ aan te kunnen bieden voor drie belangrijke ‘website modellen’. 

  • Standaard marketing websites
  • Webwinkels
  • Online leeromgevingen

 

Meten is weten

Het klinkt een beetje als een dooddoener, maar het is zonder meer een feit. Meet je niets, dan weet je niets! Het probleem is echter, dat veel mensen niet weten, wat ze moeten meten. Wat is voor jou kritieke management informatie? 

Dit is een vraag die je zelf zal moeten beantwoorden. Ik kan hem niet voor je beantwoorden. Ik kan hem echter wel met je beantwoorden. En dat doe ik graag tijdens de cursussen in de Google Marketing Suite of tijdens een persoonlijk consult. 

Dit bijhouden van je meet gegevens is de basis voor iedere vervolgactie die er op je website plaats zal vinden. Aan de hand van deze meetgegevens, waarin we precies ontdekken wat jouw bezoekers doen op jouw site, kunnen we kleine testjes uitvoeren, waarmee we de conversie van je site verreweg kunnen optimaliseren. 

Meer hierover leer je in de eerder genoemde Google Marketing Suite, maar ook tijdens de training ‘Online Marketing – Een Stap Verder‘, een mooi vervolg op de Google Marketing Suite.

Een webshop gebouwd voor conversie

Sinds 2002 ben ik actief op het gebied van eCommerce. Niet alleen heb ik een lange ervaring op dit gebied in technisch opzicht, maar ook -omdat ik naast WordXPression een aantal webshops heb (waaronder Wear2Care, een webwinkel die vooral in de Verenigde Staten T-Shirts verkoopt)- weet ik wat er daadwerkelijk speelt in de praktijk van de online verkoopt. 

Mijn eCommerce trainingen hebben daarom wel een heel bijzonder aspect. Want jij leert niet van de eerste de beste docent die zich even in WooCommerce verdiept heeft, hoe het allemaal werkt, maar je krijgt daadwerkelijke voorbeelden uit de praktijk van iemand met ruime praktijkervaring met webshops. 

Maar begin eens met één van de gratis e-boeken over eCommerce die je hier gratis kan downloaden, wanneer je je inschrijft op onze nieuwsbrief. 

 

En de Blog natuurlijk

De WordXPression blog is één van de meest gelezen blogs over ondernemerschap en WordPress in het Nederlands taalgebied. Met iedere week minimaal één nieuwe blogpost over Marketing, eCommerce, eLearning, Bloggen of plugins blijf je eenvoudig bij de tijd. Kijk hieronder bijvoorbeeld eens naar de blogonderwerpen waarover ik in de afgelopen jaren heb geschreven.