Google Marketing Suite

Leer de Google tools optimaal gebruiken

Haal meer uit je website en verhoog je omzet met Google tools

Te weinig ondernemers staan er bij stil wat voor schat aan gereedschappen Google gratis ter beschikking stelt om meer te halen uit je website. De meeste ondernemers zijn wellenwaar bekend met Google Analytics, maar gebruiken dit niet verder dan een indicatie voor 'hoeveel mensen mijn website hebben bezocht'. Veel gaan er aan voorbij hoe je deze krachtige tool kan gebruiken om je omzet met gemiddeld 40% te verhogen)*.

WordXPression organiseert een viertal trainingen om een aantal tools van Google beter te leren kennen en in combinatie te leren gebruiken om de user experience met jouw website te leren verbeteren en als een resultaat hiervan meer omzet te kunnen behalen.

Deze vier trainingen kunnen in combinatie worden gevolgd als een compleet programma, of individueel.

Je leert werken met een drietal krachtige tools die Google jou aanbiedt:

  • Google Analytics
  • Google Tag Manager
  • Google Optimize

Google Analytics - Een introductie

Tijdens deze training van één dagdeel leer je de basis van Google Analytics kennen. De meeste ondernemers hebben -dank zij een aantal handige plugins voor WordPress- Google Analytics wel geïnstalleerd staan. Google verzamelt dus al allerlei nuttige informatie voor je. Hoe je deze informatie ook daadwerkelijk kan gebruiken is minder bekend. En tijdens deze training wil ik je er graag bij helpen, hier meer inzicht in te krijgen. Lees Meer...

Marketing en Meten - Google Tag Manager voor betere resultaten

Gedurende de training Marketing en Meten leer je wat de belangrijke meetpuntemn voor je website zijn en hoe je deze belangrijke meetpunten als 'Custom dimensions' kan vastleggen in Google Analytics. Je leert hoe je zelf kan bepalen, wat de stuurgegevens voor jouw belangrijkste commerciële activiteiten zijn en hoe je deze kan registreren met behulp van Google Tag Manager. Lees meer...

Meten wat je wilt weten - Google Analytics voor gevorderden

Tijdens 'Marketing en Meten' heb je geleerd hoe je voor jou belangrijke processen kan meten. Tijdens 'Meten wat je wilt weten' leer je hoe je deze gegevens in 'custom rapporten' vastlegt. Je belangrijkste meetgegevens worden direct als stuurgegevens gepresenteerd. Lees meer...

Wie A zegt... Split testing met Google Optimize

Wat je ook meet, het is zinloos als je geen conclusies wilt trekken uit de gemeten gegevens. En soms wil je jouw ideeën toetsen aan de praktijk. 'Spit testen' of A/B testen is hier de ideale methode voor. Wanneer je Google Analytics goed hebt ingericht en tag manager gebruikt is bijna alles 'testbaar' geworden.  Wil je weten welke productomschrijving of welke video je beter helpt bij de verkoop van je product? Tijdens deze training leer je in detail hoe je diverse tests eenvoudig op kan zetten. Lees meer...

Voor wie?

Voor wie is deze Google Marketing Suite? In eerste instantie natuurlijk voor iedere ondernemer die meer uit zijn website wil halen. Maar deze suite is in het bijzonder geschikt voor onder meer de volgende groepen

  • Webwinkeliers die meer uit hun webwinkel willen halen
  • Webbouwers en andere WordPress dienstverleners die extra diensten aan hun clientele aan willen bieden.
  • Virtual Assistents die hun klanten willen helpen routine werkzaamheden rond websites te verlichten

Praktische gegevens

Alle trainingen worden afzonderlijk gegeven en er kan afzonderlijk op worden ingeschreven. Het is echter van harte aanbevolen om ervoor te zorgen, dat je minimaal beschikt over de kennis die in de voorliggende trainingen aan bod komt. Het is met name niet aanbevolen om de training 'Meten wat je wilt weten...' te doen, zonder eerst 'Marketing en Meten' te hebben gevolgd.

Alle trainingen worden als blendend learning aangeboden. Na het volgen van de training krijg je permanente toegang tot een aantal videolessen die een aantal in de training geleerde technieken visueel ondersteunen. Ook krijg je toegang tot een forum, waarin je contact kan houden met je mede cursisten en cursisten die dezelfde training eerder hebben gevolgd om ervaringen uit te wisselen.

Alle trainingen zijn afzonderlijk geprijsd. Je kan je ook op het gehele pakket ineens inschrijven voor 497 euro ex BTW. Tot 15 juli 2018 betaal je slechts 297 euro ex BTW voor dit pakket.

 

*) Uit Amerikaans onderzoek is gebleken, dat ondernemers die actief gebruik maken van webstatistieken gemiddeld 40% meer omzet maken dan ondernemers die dit niet doen. 'Actief gebruik maken' wil zeggen, meten en ook handelen naar aanleiding van de resultaten van deze metingen.

caret-down caret-up caret-left caret-right

Deze training heeft mij meer inzicht gegeven in zaken die ik wil meten door het vaststellen van KPI's en hoe ik dat op een slimme manier in kan stellen. Zo kan ik de cijfers voor mij en mijn klanten beter bijhouden en nog meer sturen om mijn en hun doelen te bereiken.

Over Vays: Ik ondersteun ondernemers bij de online en offline groei van hun bedrijf.