Per 1 juli 2023 zal Google’s Universal Analytics (UA) voor goed verdwijnen en vervangen worden door Google Analytics 4 (GA4). In eerste opzicht lijkt dit misschien niet zo’n groot probleem. Een nieuwe versie van Google Analytics, so what? Maar in werkelijkheid is het een gigantische breuk met het verleden. De gegevens uit het verleden zijn niet zomaar met die uit de toekomst te combineren.
Wanneer je Google Analytics hebt ingesteld om meer te meten dan alleen de aantallen bezoekers aan je site, maar bijvoorbeeld ook de conversies, hoeveel bepaalde campagnes je opleveren en andere belangrijke informatie voor goede marketing met je website, zal je merken dat bij GA4 dit niet zomaar hetzelfde werkt.
Wanneer je tot op heden nog niets met Google Analytics hebt gedaan, is het een goed moment om met GA4 te beginnen. Je kan namelijk heel wat informatie krijgen… als je het eerst maar goed instelt.
Tijdens de introductiecursus heb je kennis mogen maken met de ‘nieuwe versie’ van Google Analytics. In deze basiscursus gaan we dieper in op een aantal tools die je meer inzicht geven in het gedrag van de bezoekers van je website.
Bij deelname aan deze cursus wordt er vanuit gegaan, dat je beschikt over de kennis die je tijdens de introductiecursus kan leren.