Online Marketing – Een stap verder…

Wanneer je klaar bent je online marketing serieus te nemen

ideal betalingen in wordpressJe hebt Verleid je Klant gelezen en een goed werkende opt-in procedure. Je lijst groeit langzaam maar gestadig. Je klanten kopen je producten online, maar het zou beter kunnen, denk je. Je hebt het idee, dat je meer uit je website kunt halen.

Wanneer je dat gevoel herkent, dan ben je toe aan de training 'Online Marketing - Een stap verder'.

We gaan onder meer kijken naar wat nu eigenlijk retargeting is.

Retargeting, wat ook vaak remarketing wordt genoemd, is een digitale campagne om (opnieuw) in contact te komen met de mensen die je nog niet of niet meer kunt bereiken.

Ongeveer 95% van al je website verkeer zal nooit converteren bij een eerste visite. Dus ook niet door zich in te schrijven op jouw lijst. Ik leer je de kunst en de wetenschap van retargeting.. Zo dat jij nu ook de kans krijgt een groot deel van degenen die er bij het eerste bezoek nog niet aan toe waren toch te laten converteren.

Iedere mailinglijst heeft een deelbestand van abonnees die niet langer je berichten openen. En iedere lijst heeft te maken met leden die zich uitschrijven. Sinds 2010 is mijn lijst altijd groeiend geweest, maar desondanks is niet te voorkomen dat 40% van mijn mailinglijst 'slapende leden' zijn en het aantal uitschrijvingen op mijn lijst net zo groot is als het aantal mensen wat als actief lid te boek staat.

Ik zal je laten zien hoe ik met een investering van 50 euro meer dan 1000 'slapende leden'  weer op mijn lijst heb gekregen binnen één maand tijd!

Tijdens de training leg ik je exact uit hoe retargeting werkt vanuit technologisch, psychologisch en vanuit marketing perspectief.

Gedurende deze cursus laat ik je 'meekijken in de keuken van WordXPression'. Ik laat je zien wat ik doe, vertel je wat voor mij succes heeft en wat beslist niet. Na afloop van deze training zit je vol nieuwe energie en inspiratie om door te gaan.

Wat komt hier onder meer verder aan bod?

  • Hoe meet je de conversie van je campagnes?
    Of het nu gaat om een Facebook, AdWords of om een MailChimp email campagne, je wilt natuurlijk weten hoe je het best je energie kunt inzetten om een nieuw publiek te bereiken en je bestaande publiek tot klanten te converteren. Meten is weten, maar in de praktijk loop ik er maar al te vaak tegen aan, dat klant geen flauw idee heeft wat hij moet meten. Tijdens deze training leer je precies hoe je de conversie van je campagnes kunt meten.
  • Google AdWords en Facebook campagnes opzetten: Hoe doe je dat het best?
  • Retargetting en remarketing met behulp van AdWords en Facebook ads.
  • Split testing: Wat komt er allemaal bij kijken?
    Split testing kan voor veel doeleinden gebruikt worden. Bijvoorbeeld om na te gaan welk onderwerp het best werkt voor jouw email campagnes. Of welke verkoop tekst het het best doet. Of wat is de beste prijs voor jouw product?
  • Werken met 'email automation'. Sinds kort heeft MailChimp 'Email automation' uit laten maken van het gratis account. In deze cursus leer je hoe je hier effectief mee kunt werken. Wil je alvast een voorproefje wat er mogelijk is met email automation? Schrijf je dan in op de gratis videocursus Email marketing met MailChimp Automation.
  • Een geheel geautomatiseerde salesfunnel. Hoe zet je die op?
  • Segmenteren van je mailinglijst.
  • 'Retargetting' van je lijst. Hoe maak je de 'slapende lezer' weer wakker? Ik deel met jouw de methode die voor mij 40% van mijn 'slapende mailinglijst' weer tot actieve lezers en deels ook nieuwe klanten heeft gemaakt.
  • Email Marketing en WooCommerce (dit komt uitgebreider tijdens 'WooCommerce - In Detail' aan de orde)

De extra's...

Omdat een trainingsdag beter geschikt is om dieper in te gaan op de strategie dan iedere technische stap in detail voor te doen (daar zou ik alleen meer dan een dag mee kwijt kunnen zijn), krijg je naast de fysieke training ook toegang tot enkele online lessen over dit onderwerp.

 

Wat heb je nodig?

Tijdens de training zelf heb je uitsluitend pen en papier nodig. Een laptop mag mee worden genomen (er is wifi aanwezig), maar is niet noodzakelijk. Om later ook daadwerkelijk aan de gang te kunnen gaan, heb je minimaal de volgende zaken nodig:

  • Een zelf gehoste WordPress website.
  • Een Google Analytics account
  • Een Facebook account
  • Een MailChimp account.

Tijd en plaats

Aanmelding kan, via onderstaand formulier. De kosten voor de eerste cursus, die op 26 januari 2019 in de directe omgeving van Apeldoorn zal worden gegeven bedragen 197 euro ex BTW. Dit is inclusief lunch. De zaal is open vanaf 9:30, om 10:00 begint de cursus.  Je wordt verzocht om op tijd te zijn.