
Een extra product veld toevoegen aan WooCommerce
Een aantal velden toevoegen aan een product is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Ik laat je precies zien, hoe je dat doet.
Hier vind je een aantal code snippets die je kan gebruiken om je WordPress website aan te passen zonder direct plugins te hoeven gebruiken. Neem de waarschuwingen die je bij iedere code snippet vind ten harte en voel je je niet helemaal comfortabel met programma code, weet dat je altijd via de Support Strippenkaart de hulp van WordXPression in kan roepen.
Voor meer informatie hoe je het best met code snippets om kan gaan, adviseer ik je eerst dit artikel te lezen.
Een aantal velden toevoegen aan een product is eigenlijk helemaal niet zo moeilijk. Ik laat je precies zien, hoe je dat doet.
Voer de ‘koop druk’ een beetje op, door aan te geven hoe snel iemand iets in huis kan krijgen
Stel, de verkoopt een product of producten waarvoor een klant er per definitie maar één aan kan schaffen. Een mooi voorbeeld is een online cursus. De standaard tabel op de winkelwagen pagina zal de volgende informatie tonen: Product, Prijs, Aantal en Totaalprijs. Dat is toch aardig overbodig. Met slechts enkele regels CSS code kan je de overbodige kolommen verbergen. Voor
Standaard zal WooCommerce wel het bedrag tonen, maar geen indicatie hoeveel iets kost, wanneer je er meerdere producten van bestelt. Dit kan een reden zijn, waarom jouw klant mogelijk toch afhaakt, één van de belangrijkste redenen van ‘abandoned carts‘ is dat de uiteindelijke prijs die betaalt moet worden een verrassing is. Eén van de manieren om een onprettige verrassing te
Wanneer je in je WooCommerce webshop (ook) affiliate producten aanbiedt, dan wil je eigenlijk niet dat bij het klikken op de knop het product in dezelfde tab wordt geladen. Op die manier verdwijnt de bezoeker immers van je site. De functie op een single product page Het onderstaande stukje code lost dat probleem voor je op. Een link naar een
Wanneer je gebruik maakt van één van de WooCommerce thema’s die op het Storefront framework zijn gebaseerd zal WooCommerce de ‘Sale’ tekst net boven de titel tonen. Dat is allemaal mooi en aardig, maar wat nu als je deze tekst het liefst naast de prijs wilt tonen? Dat is immers de plaats waar de ogen van een bezoeker heen zullen
Hoe verberg je de WooCommerce prijzen voor niet ingelogde gebruikers?
Wanneer je het aantal blogposts wilt beperken wat er op een pagina getoond wordt, dan is dat heel makkelijk te doen vanuit de WordPress instellingen. Je gaat gewoon naar ‘Instellingen->Lezen’ en onder het aantal te tonen berichten, pas je de instelling gewoon aan : Makkelijk genoeg niet waar? Daar heb je geen code snippet voor nodig. Wat er alleen niet
Met deze code kan je afhankelijk van de gebruikersrol waarmee wordt ingelogd je gebruikers naar de juiste pagina sturen.
Vervang het standaard WordPress logo door je eigen logo op het inlogscherm.
Laat de geschatte tijd voor een blogposts zien op diverse manieren.
Zelf vind ik de WordPress ‘admin bar’ heel handig om snel toegang te krijgen tot verschillende onderdelen van mijn websites, wanneer ik op de site ben ingelogd. Maar wanneer je meerdere gebruikers met meerdere rollen op je website hebt, dan kan deze zwarte balk boven aan je scherm wellicht verwarrend werken. En dat is een goede reden om deze ‘admin
Hoe verberg je de SKU in WooCommerce, wanneer je die niet gebruikt?
Laat je klant zien, dat een product al in de winkelwagen is geplaatst.
Hoe voeg je extra velden toe aan je WooCommerce checkout procedure?
Hoe voorkom je teleurstelling bij je klant wanneer hij zijn favoriete product bij jou vindt, zonder dat jij voorraad hebt?
Past de titel in je WooCommerce product matrix niet? Zo pas je het aan.
Hoe pas je de tekst van je ‘add to cart’ button makkelijk aan?
Alle bedragen op deze site zijn in Euro en exclusief BTW
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo
085-8001964 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)
Let op, gewijzigd telefoonnummer
KVK : 75580152