Marketing

Kan een ondernemer zonder marketing?

Wanneer je onderneemt zonder Marketing serieus te nemen, heb je geen onderneming, maar een leuke hobby.

Herken je het?

Je hebt een prachtige website, webshop of online leeromgeving. En hij staat nu al drie maanden online, maar nog steeds heb je geen nieuwe klanten. 

Als je dit herkent, dan lijdt je mogelijk aan één van de meest ernstige aandoeningen waar je als ondernemer aan kan lijden. Het ‘Het product verkoopt zichzelf’ syndroom. 

Want hoe goed je product ook is, het zal je tijd en moeite gaan kosten om dit product te verkopen. En die ’tijd en moeite’ noemen we marketing. 

En wanneer jouw onderneming of website niet datgene opbrengt wat je er serious van mag verwachten, wordt het toch tijd Marketing serieus te gaan nemen.

 

| Marketing

Wie faalt te plannen, plant te falen

Hoe krijg je verkeer

Wanneer je een website hebt, dan is natuurlijk één van de belangrijkste zaken om verkeer naar je website te krijgen. En hiervoor heb je een aantal methoden tot je beschikking:

  • Gevonden worden via de zoekmachines (SEO)
  • Adverteren op Facebook, Google Ads of een eigen affiliate programma opzetten
  • Eerdere bezoekers aan je website ’terug krijgen’ via email marketing, browser push berichten, retargeting of andere methoden.

Heb je hulp nodig bij de ondersteuning hiervan, in de blog van WordXPression vind je hier talloze artikelen over. En je kan natuurlijk altijd contact opnemen met WordXPresion.

Hiernaast (of op de telefoon, hieronder) zie je enkele blogposts die je alvast op weg kunnen helpen.

 

Wat doet je website?

Wanneer ik een klant vraag, wat hun website doet, dan krijg ik vaak verbaasde gezichten. Op een simpele vraag wat het gemiddeld aantal bezoekers per periode is, is het vaak al moeilijk een antwoord te geven.

Laat staan het aantal mensen wat een verkooppagina bekijkt en het aantal wat uiteindelijk besluit te kopen.

Je mag geen serieuze omzet via een website verwachten, wanneer jij niet bereidt bent om serieus aandacht aan je bezoekers te besteden. En dat begint met meten.

Hiernaast (of op de telefoon, hieronder) zie je enkele blogposts die je helpen meer uit Google Analytics te halen.

Functioneel redesign

Soms kunnen kleine acties op je website grote gevolgen hebben. Simpele zaken zoals het verplaatsen van een ‘koop nu’ knop, het veranderen van een prijs of het vereenvoudigen van een check out procedure kunnen je soms helpen aan flinke omzetverhogingen. 

Kleine handelingen op je website kunnen soms grote gevolgen hebben.

Daarom help ik je graag met zogenaamde ‘usability onderzoeken’, een onderzoek naar hoe jouw gebruikers eigenlijk jouw website gebruiken en wat je zou kunnen veranderen om dit gebruik efficienter te maken. 

Hiernaast (of op de telefoon hieronder) zie je enkele blogartikelen over dit onderwerp.

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht