Vakantietherapie voor de workoholic

DSCF2875 - Leo - Relax in dunesDe vakantietijd staat weer voor de deur. Voor velen van ons betekent dit een rustigere tijd. Vreemd eigenlijk, dat we op allerlei manieren het nieuwe jaar aangrijpen om onze planningen te maken, terwijl we op dat moment er nauwelijks tijd voor hebben. Een periode als de zomervakantie, wanneer voor de meesten activiteiten op een laag pitje staan, lenen zich hier veel meer toe.

Uit eigen ervaring weet ik echter dat het gevaarlijk is werk mee ‘op vakantie’ te nemen. De mensen die jou lief zijn zullen je dit niet in dank afnemen. Toch zou ik je willen adviseren de vrije tijd die je de komende maanden zult hebben te gebruiken om je dieper op je onderneming te bezinnen. Heeft het voor jou alles opgeleverd wat je er van had verwacht? Op welke punten niet? En wat kun je hier aan verbeteren?

Als jij denkt, nog dingen aan je website te kunnen verbeteren, heb ik in ieder geval een paar tips voor je. Mijn ervarings is, dat de meeste ondernemers denken -en meestal ook terecht- verbetering nodig te hebben op de volgende gebieden: Doelgerichtheid, bloggen, verkeer naar de site en conversie. Laten we al deze onderdelen eens onder de loep nemen:

Doelgerichtheid

Op het moment, dat je je met je site niet op een specifieke persoon richt, communiceer je niet. Je bent dan een beetje als zo’n straatpredikant, die op de hoek van de straat zijn verhaaltje over hel en verdoemenis doet, terwijl de mensen wat meewarig langs hem lopen. Op de kansel in de kerk zou hij meer kans hebben zijn doelgroep te bereiken.

Veel ondernemers hebben niet een duidelijk beeld tot wie zij zich willen richten. Met als gevolg dat hun site vol staat met algemeenheden die niemand aanspreken. Herken jij dit? Gebruik dan deze vakantie om een duidelijk beeld te krijgen van je doelgroep. Wil je daar hulp bij hebben? Gelukkig dat jij je laptop of tablet meeneemt op vakantie, zodat je daar deze artikelen nog eens over na kunt lezen :

Bloggen

Bloggen is voor velen net zoiets als naar de tandarts gaan: Je weet dat het regelmatig moet, maar je ziet er iedere keer weer tegenop. In Verleid je Klant heb ik uitgebreid beschreven waarom bloggen zo belangrijk is, dus daar wil ik verder niet op in gaan. Om je echter duidelijk te maken hoe belangrijk regelmatig bloggen is, heb ik regelmatig geschreven. Maar misschien is het goed om deze vakantie eens af te rekenen met de twee grootste onwaarheden, die jij jezelf regelmatig voorhoudt als excuus om niet te hoeven bloggen

Verkeer naar je website

Voor verkeer naar je website zijn er een aantal belangrijke bronnen. De twee belangrijkste bronnen zijn zonder enige twijfel het verkeer van de zoekmachines en het verkeer van al die mensen die je site al eens bezocht hebben en terug komen, omdat jij ze regelmatig uitnodigd via je mailinglijst. En je kan me geloven of niet, maar beide punten hebben alles te maken met de twee punten hierboven genoemd: Hoe goed heb jij je doelgroep gedefinieerd hebt en hoe doelgericht jij weet te bloggen. Heb je dat allebei nog niet op orde, werk daar eerst aan! Heb je dat echter allemaal prima voor elkaar, dan is het eens goed om eens kritisch naar je website te kijken. Hoeveel organisch (komend via zoekmachines) verkeer heb jij eigenlijk? Kan dat beter? Dan is het eerst goed om je site eens goed door te lichten met de WordPress SEO plugin van Yoast. Heb je dit allemaal op orde, dan is het goed om te werken aan de volgende zaken:

En hoe zit het met je lijst? Wellicht is het goed om bredere aandacht te schenken aan jouw ‘gratis listbuilding geschenk‘?

Conversie

En nu de laatste stap: Hoe maak je van je bezoeker ook een klant? Het viel mij bij het schrijven van dit artikel op, dat ik over dit onderwerp eigenlijk nooit iets geschreven heb: Dikwijls zat vaak genoemd als een terloopse opmerking in andere artikelen, maar als hoofdonderwerp voor een blog. De enige uitzondering hierop is mijn artikel over meer conversie met je webwinkel, geschreven voor ‘Beginnen met WordPress’.  Zo zie je maar, dat het goed eens om af en toe eens stil te staan bij hetgeen je doet. Ik heb in ieder geval een onderwerp om af en toe -wanneer de mensen die mij lief zijn mij dit toestaan- een blogpost over te schrijven.

Heb ik nog zaken gemist? In dat geval hoor ik het graag van je in het commentaar hieronder.

En één van de manieren om meer uit je website te halen is een training van WordXPression te volgen.

Kijk ook eens op de opleidingsagenda om te zien of er iets voor jou bij zit.

 

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.