Wensenlijstjes – Een uitstekende methode om meer omzet uit je webwinkel te halen!

Meer klanten voor je webwinkel door een ‘wensenlijstje’.

Wensenlijstje

Wanneer je een -WooCommerce of andere- webwinkel hebt, dan is natuurlijk één van de belangrijkste zaken het krijgen van nieuwe klanten voor je winkel. Natuurlijk: Zorgen dat je bestaande klanten terug willen komen moet ook hoog op je prioriteitenlijst staan, maar in het gratis e-book ‘Dertien maal Winst met Woo‘ leer je voldoende methoden om éémaal bekende klanten terug te krijgen in je winkel.

Eén effectieve manier om meer nieuwe klanten te krijgen is je nieuwe potentiële klanten uit te laten nodigen door je bestaande klanten. En een prima manier om dat te doen is door middel van zogenaamde ‘wensenlijstjes’ of ‘wishlists’.

Het principe is heel eenvoudig. Een klant maakt een lijstje van de producten die hij in je winkel ziet en graag zou willen hebben. Dit lijstje kan hij om twee redenen maken. Omdat hij zelf ‘boekenleggers’ wil zetten naar producten die hij graag heeft, maar op dit moment niet kan of wil kopen. Of omdat hij een lijstje wil maken van producten die anderen voor hem mogen kopen. Voor Sinterklaas, kerst, een verjaardag, huwelijk of jubileum bijvoorbeeld.

Wat ik wil…

De eerste vorm van wensenlijstjes zal je geen nieuwe klanten brengen. Het zal je wel helpen meer omzet te behalen van bestaande klanten. Allereerst zal een bezoeker toch een account moeten registreren, voor hij een wensenlijst kan bewaren. Dit zorgt er dus voor, dat je hem eerder ‘ontdekt’ en hem ook eerder met je nieuwsbrief kunt bereiken.

Vervolgens, wanneer hij terug komt, zijn de zaken die hij bij jou zo aantrekkelijk vond in de winkel makkelijk terug te vinden. Hij zal het product dus eerder bij jou dan bij een ander bestellen.

Een ‘wensenlijst’ die op deze manier werkt is bijvoorbeeld de YITH Wishlist, die je gratis kunt downloaden uit de WordPress repository. Een stapje fraaier is de ‘WooCommerce Wishlist’ op CodeCanyon. Niet gratis, maar door middel van een slider blijft hij de producten in de wensenlijst van de klant onder zijn aandacht brengen.

Maar beide wensenlijsten zullen jouw omzet per klant verhogen, maar geen nieuwe klanten opleveren. De tweede vorm van wensenlijstjes die we genoemd hebben zal dit echter wel doen.

Dit zijn wensenlijstjes die bedoeld zijn om door te sturen naar anderen. Bijvoorbeeld omdat je bijna jarig bent, of binnenkort gaat trouwen. Je klant maakt kenbaar welke producten hij graag voor die gelegenheid zou ontvangen en stuurt deze lijstjes door naar anderen.

De nieuwe klanten stromen binnen…

Dit heeft een aantal voordelen voor jou. Allereerst zal jouw klant indirect -anderen bestellen het voor hem- op deze manier producten bij jou kopen die hij zelf misschien nooit gekocht zou hebben. Maar ook brengt hij jouw winkel onder de aandacht van andere mensen.

En dit zijn mogelijk mensen met vergelijkbare interesses, kortom potentiële nieuwe klanten voor jou! Tijdens het doorlopen van het verlanglijstje zien zij wellicht andere producten waarin zij zelf geïnteresseerd zijn. En of ze nu direct dat product voor zichzelf kopen of niet, wanneer ze uitchecken om het product voor die éne klant te kopen, laten ze -als het goed is- toch hun gegevens achter, waardoor jij iedere keer weer opnieuw met hen in contact kunt komen.

De plugins

Tot mijn grote verbazing is dit soort plugins voor WooCommerce wat moeilijker te vinden. Een principe eenvoudige extra functie (het kunnen verzenden van je eerder gemaakte wishlists naar anderen) lijkt een zo logische uitbreiding op de ‘standaard wensenlijst’.

Maar WooCommerce Wishlists is een plugin die prima aan deze eisen voldoet. Niet de goedkoopste plugin, maar een nieuwe klant mag je wel wat waard zijn. Of niet soms ?

Wil je weten hoe je nog meer uit je webwinkel kunt halen, is het gratis e-boek ‘Dertien maal Winst met Woo‘ een uitstekende bron van informatie. Dertien waardevolle methoden om meer omzet uit je webwinkel te kunnen behalen. En dat helemaal gratis!

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Gratis e-Boek: Een Goed Converterende Webshop

Realiseer de omzet die je verdient!

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.