Marketing

Om doelen te halen, zal je ze eerst moeten zetten!

Natuurlijk ben je het liefst alleen maar met jouw business bezig. En alles wat daar niet direct iets mee te maken heeft is afleiding. Toch ontkom je er niet aan. Je zal iets moeten doen om jouw website ook daadwerkelijk gevonden te laten worden. 

En ‘gevonden worden’ is meer dan alleen te zorgen, dat Google weet waar jouw site is. 

Meten is weten

 Het eerste wat van belang is, dat je je schaarse tijd goed in weet te zetten. Welke marketing acties zullen daadwerkelijke resultaat opleveren en welke niet? Om hier inzicht in te krijgen, dien je te weten wat er op je site gebeurd. En zal je je site regelmatig op grond van deze ‘gebeurtenissen’ moeten herzien. Maar wat wil je eigenlijk meten? 

WordXPression is de aangewezen partij om je te helpen jouw doelen te vertalen in ‘meetpunten’, die je nodig hebt om dit ook te kunnen volgen. Dit kan je je op een aantal manieren eigen maken. Je kan bijvoorbeeld op zoek gaan naar artikelen hierover in de blog. Of je kan je inschrijven voor de Google Marketing Suite

Heb je de tijd niet om dit zelf op te pakken en bij te houden, kan je dit ook altijd door WordXPression laten doen, of je hierbij te laten begeleiden.. Neem contact op over de mogelijkheden.

Listbuilding

Zonder email lijst ben je nergens. Wanneer je jouw site door WordXPression laat bouwen, krijg je een website die is geoptimaliseerd is voor listbuilding, inclusief een met MailChimp gekoppelde opt-in procedure. 

Daarnaast vind je in de blog heel regelmatig artikelen terug over MailChimp en Listbuilding. Wanneer je je abonneert op de nieuwsbrief dan ben je er zeker van dat je geen artikel zal missen. 

Wil je alles uit MailChimp halen wat er in zit, dan zie ik je graag bij de volgende training MailChimp 101. 

Remarketing

Remarketing of retargeting (twee namen voor vrijwel hetzelfde, vanuit een ander gezichtspunt echter) is wel de krachtigste methode om de bezoekers van je website betrokken te houden. WordXPression helpt je graag bij het opzetten van goede randvoorwaarden. Lees de verschillende blogposts over dit onderwerp of schrijf je in voor de training ‘Online Marketing – Een Stap Verder’. 

De klantervaring

Een andere niet onbelangrijke stap is het begrijpen van je bezoeker. Want alle technische trucjes ten spijt, als je niet werkelijk het hart van je klant weet te raken, dan zal je weinig of niets aan hem verkopen. Tijdens alle trainingen van WordXPression staat voor op hoe jouw bezoeker, jouw klant jouw site zal beleven. 
Wanneer je regelmatig de blog leest, dan ontdek je ook dat bij ons jouw klant centraal staat!

 

Drie blogposts over marketing

Wilko

Verkoop je workshops online!

Een webwinkel voor workshops… Een groot aantal van de bezoekers van mijn blog verkoopt trainingen en workshops. Waar echter minder bij stil wordt gestaan, is

Lees meer »