Dedicated pop ups en gratis e-boeken

Het leuke van mijn werk is, dat alles wat ik doe met mijn website direct nuttige informatie en tips voor de lezers van mijn blog op kan leveren.

Vandaag wil ik het met jou eens hebben over een gewone praktijksituatie van mijzelf en hoe ik het ‘probleem’ wat ik ontdekte op wilde lossen.

Ik heb je al een aantal malen in mijn blogs verteld, dat ik regelmatig mijn Google Analytics statistieken bekijk om een aantal dingen duidelijk voor mijzelf te hebben. En één van de zaken die ik ontdekte, was dat mijn pagina ‘Online Leeromgevingen’ veel verkeer trekt, maar ook een hoge bouncerate heeft. Wat doe je daarmee?

Die hoge bouncerate is op zich wel te verklaren. De pagina is nooit bedoeld om via Google gevonden te worden. Het is een productpagina bedoeld voor mensen die WordXPression al kennen en interesse hebben voor een online leeromgeving. Wanneer je deze pagina via Google vindt en WordXPression nog niet kent… wie is bereid 700 euro neer te tellen voor een voor hem nog onbekend bedrijf?

Omgaan met veel verkeer en een hoge bouncerate

Maar indien een pagina als deze zoveel verkeer trekt (ik heb het hier over 10-20 hits per dag, dat is dus 600 bezoekers per maand, waarvan 80% niet verder gaat!) dan moet je er wat mee doen. En daarom ben ik begonnen met een klein experiment waarvan ik je ook op de hoogte zal houden met betrekking tot het resultaat hiervan.

Ik heb een e-boek geschreven speciaal voor degenen die interesse zouden kunnen hebben in deze pagina. Dat is één van de voordelen, wanneer je makkelijk schrijft. In 8 uur tijd heb ik mijn kennis in ongeveer 11000 woorden op het digitale papier gezet. En dit als een nieuw e-boek in de collectie opgenomen.

Op de ‘Online Leeromgevingen’ pagina heb ik daarna een pop up toegevoegd. Om eerlijk te zeggen… meer dan één. Want op de site doe ik een kleine A/B test om te zien welke pop up tot betere resultaten leidt.

Op het moment dat je deze pagina wilt verlaten krijg je dus één van de pop ups te zien.

En ik heb nog geen idee wat ik hier mag verwachten. Mijn veronderstelling hier is, dat de bouncerate omlaag zal gaan voor deze pagina. De bezoekers hebben duidelijk een bepaalde interesse. Maar ze kennen WordXPression nog niet, dus ze komen via een verkeerde pagina binnen.

De aanpak

Door ze echter een e-boek te bieden met de informatie die ze hoogstwaarschijnlijk wel zoeken, verwacht ik dat een percentage van de bezoekers hier gebruik van zal maken. Omdat ik eigenlijk heel weinig van het grootste deel van deze mensen weet, heb ik nog niet helemaal een idee wat de ‘juiste toon’ voor zo’n pop up is.

Maar één van de twee zal ongetwijfeld beter werken dan de ander. En in de toekomst houd ik je hier graag van op de hoogte. Want als het voor mij gaat werken, kan het ook voor jou werken.

Als ik gelijk ga krijgen zijn de stappen die je moet nemen om meer conversie te krijgen heel eenvoudig.

  1. Zoek of je pagina’s hebt die veel bezoekers trekken, maar ook een hoge bouncerate hebben.
  2. Maak een ‘gratis product’ voor de bezoekers van die pagina en breng deze via een exit pop up onder de aandacht.
  3. Houd de inschrijvers via mailcampagnes op de hoogte.

Dit is een typisch verhaal met een ‘Word Vervolgd’.

En dan het e-boek zelf…

De volgende vraag is natuurlijk ‘Waar gaat dat e-boek dan over’?

Ik help sinds 2011 ondernemers met hun online leeromgevingen. Het enige probleem waar ik regelmatig tegenaan loop, is dat veel van deze ondernemers te laat bij mij aankloppen. Vaak hebben ze al een cursus ontwikkeld en hebben ‘alleen nog maar de website’ nodig. En tijdens de gesprekken ontdek ik, dat de cursus zoveel beter had kunnen zijn, indien de ondernemer meer informatie had gehad.

En dat is eigenlijk niet mijn schuld. Want veel van de informatie die je nodig hebt is op de WordXPression site in de blog categorie ‘eLearning‘ beschikbaar. Maar je moet het maar weten te vinden.

Het e-boek is een soort handleiding waarbij je vanaf het allereerste moment dat je nadenkt over het ontwikkelen van een online cursus tot het moment dat de klant normaliter met mij in aanraking komt stap voor stap krijgt uitgelegd wat je moet doen en waarop je moet letten.

Kortom, het is een kans voor jou om te leren van die meer dan 80 mensen die sinds 2011 een online leeromgeving door WordXPression hebben laten bouwen. Leren van wat ze goed, en van wat ze minder efficient deden.

Wil je meer weten over dit nieuwe e-boek dan zou ik zeker ook deze pagina lezen.

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Tot en met
31 december 2024

Student learning at home with online lesson

25% korting op jouw online leeromgeving

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.