Vijf tips voor een betere mailinglijst!

Je mailinglijst is de motor achter jouw succes

jacking_up_the_graph_400_clr_6870

Hoe goed je product ook is, zonder marketing is het vrijwel onmogelijk te verkopen. En een belangrijk onderdeel van Marketing is natuurlijk jouw database mailing. In Verleid je Klant heb je uitgebreid kunnen lezen, wat hier allemaal voor nodig is, maar ik wil toch nog even een vijftal belangrijke tips met je doorlopen, waardoor je nog effectiever met je mailinglijst om weet te gaan.

De tip

Toon het prominent

Wanneer je op de site van WordXPression komt, is er één ding wat je gelijk op zal vallen: Het e-boek ‘Verleid je Klant’… maar al te vaak zie ik dat mensen de informatie over hun gratis product praktisch op de pagina verbergen… in een submenu verborgen durven ze heel schuchter toe te geven dat ze een gratis e-boek hebben. Niet zo verlegen: Schreeuw het van de daken! Zeg het duidelijk!

Maak het makkelijk

Maak het makkelijk om je op de mailinglijst te komen. Soms kom ik op sites waar ik -om een gratis e-boek of ander product te ontvangen- allerlei gegevens in moet vullen: Naam, adres, bedrijfsgrootte, bedrijfstak… noem maar op. Ik moet wel heel gemotiveerd zijn om een dergelijk gratis product te krijgen, wil ik zoveel moeite er voor doen.

Wees relevant!

Jouw gratis product moet relevant zijn voor je doelgroep. Ik heb al diverse malen het verhaal verteld over de manier waarop ik verkeerd ben begonnen. Een soort doe-het-zelf gids voor ondernemers die zelf WordPress wilden installeren. Hoewel de listbuilding prima ging, bleken de klanten niet zo snel te komen. Natuurlijk niet! Ik bereikte de verkeerde doelgroep. De mensen die nooit geld uit zouden geven om een site te laten bouwen!

Trek het je niet aan wanneer mensen zich uitschrijven

Pas vertelde een klant tegen mij, dat iedere keer dat ze een mailing verstuurde ze schrok van het grote aantal uitschrijvingen. Wat verder doorpratend, bleek echter dat ze geen enkele reden tot vrees had: Iedere week schreven zich 4-5x meer mensen in, dan er mensen zich uitschreven. Dus haar lijst was en bleef groeiende.

Dat mensen zich uitschrijven op het moment dat jij een mailing verstuurt, wil niet per definitie zeggen, dat die mailing slecht is: Mensen schrijven zich pas uit van een lijst op het moment, dat ze er aan herinnerd worden, dat ze er op staan. Op het moment dat jij ze aanschrijft dus!

Maar zolang het netto resultaat per week groei van je lijst is, hoef je je nergens druk om te maken. De mensen die zich uitschrijven zijn niet in jou geïnteresseerd. Geen probleem toch? Zolang er maar anderen zijn die wel in jou en je product geïnteresseerd zijn!

Begrijp je statistieken en gebruik ze!

Ieder modern mailing programma heeft openings- en doorklik statistieken. Deze gegevens zijn van groot belang om te begrijpen, hoe jouw doelgroep op jouw mail reageert. Zorg dat je deze gegevens leert begrijpen en dat je iets kunt doen met de resultaten. In diverse artikelen op deze blog ben ik hier al op ingegaan.


Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.