Een goed converterende webshop, wat heb je daarbij nodig?
Mijn nieuwste e-boek is downloadbaar. ‘Een goed converterende webshop’. Het zal je niet verbazen, dat dit gaat over… een goed converterende webshop. En je kan dit gratis downloaden via de button onder aan dit artikel.
Ik ben inmiddels al weer 22 jaar actief op het gebied van e-Commerce. Tijd vliegt. Een deel van mijn ervaring heb ik vastgelegd in mijn gratis e-boek ‘Een Goed Converterende Webshop’. In dit boek geef ik aan, wat er zoal komt kijken bij een goed converterende website… dat had je gezien de titel vast al verwacht.
Ik ga hier in op de verschillende aspecten, maar vooral op die aspecten waar je eigenlijk bij de start van je webshop al rekening moet houden. Een aantal andere zaken kan ‘later komen’, maar wanneer je de zaken die ik benoem in dit blogartikel niet minimaal overweegt, begin je al met een achterstand.
Wat komt hier zoal aan de orde? De beste manier om daar achter te komen is gewoon te kijken naar de belangrijkste punten uit de inhoudsopgave:
- Het verschil tussen een ‘webshop’ en een ‘goed converterende webshop’
- Goede productpagina’s
- Bij een webshop komen mensen niet door de voordeur
- Begin een productpagina altijd met een kruimelpad
- Wat maakt een ‘goede productpagina’ nu eigenlijk goed?
- De kerninformatie
- De uitgebreide productomschrijving
- Product features / eigenschappen
- Reviews en testimonials
- Tenslotte
- Sales Automation
- Wat is ‘Sales Automation’
- Waarom ‘Sales Automation’
- Alles voor conversie
- Wat wil je minimaal ingericht hebben voor je winkel live gaat?
- Upsells, downsells en cross-sells
- Meer verkopen met product suggesties
- Upsells en downsells
- Cross-sells
- Order bumps
- Up- en Cross-sells per email
- Samenvattend
- Nog vijf manieren om je conversie te verbeteren
- Laat, wanneer je gratis verzending aanbiedt, zien hoever iemand van de gratis verzending af is
- Segmenteer je e-mail aanbiedingen / nieuwsbrief
- Gebruik kortingsbonnen
- Geef kortingen
- Implementeer een loyalty plan voor vaste klanten
- Snelle responstijden
- Waarom is snelheid zo belangrijk?
- De uitdaging van WooCommerce
- Caching
- Content Delivery Networks (CDN)
- Optimalisatie van afbeeldingen en andere media
- Bestandscompressie
- Hosting
- Bloggen op een webshop. Doen of niet doen?
- Wat WordXPression voor je kan doen.
Je kan het boek gratis downloaden via onderstaande knop. En wees niet bang! Je schrijft je niet in op een nieuwsbrief en je zal slechts twee emails van mij krijgen. Eén om je email adres te controleren en een tweede met de download link.
Mocht je al een abonnement hebben op één van mijn nieuwsbrieven zal je natuurlijk nog steeds de emails ontvangen die je gewend bent.