Succes met WooCommerce – Een weldoordacht stappenplan

Hoe krijg je meer succes met WooCommerce ?

succes met woocommerce

In de afgelopen twee jaar heb ik heel wat artikelen over succes met WooCommerce geschreven. En niet zonder reden! Deze inmiddels razend populaire eCommerce plugin voor WordPress heeft niet alleen het grootste ‘markt’ aandeel, maar heeft er ook voor gezorgd, dat we met andere ogen hebben leren kijken naar webwinkels.

Een webwinkel voor de verkoop van je diensten.

Van oudsher waren webwinkels vooral online shops, waar je fysieke of digitale producten kon kopen. Dit was vooral omdat webwinkel gemaakt waren als stand alone applicaties, die slechts één doel hadden: Het verkopen van producten. Bij WordPress werkt dit allemaal net iets anders. WooCommerce is een uitbreiding op de reeds in WordPress aanwezige faciliteiten en als gevolg hiervan is de uitwisseling van gegevens tussen plugins vaak goed geregeld. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk om WooCommerce niet als een winkel, maar ook als ‘afreken machine’ voor andere plugins te gebruiken. Zo is het bijvoorbeeld sinds december 2014 mogelijk om trainingen die met WP Courseware zijn gemaakt te verkopen via de betaalfuncties van WooCommerce. Ook is het mogelijk om via enkele online reserveringsmodules de gemaakte reserveringen direct via WooCommerce af te rekenen. Ook de verkoop van trainingen en workshops kunnen via deze manier betaald worden.

Belangrijk om bij stil te staan.

Voor je echter begint met een webwinkel is het goed om eens bij een aantal veel voorkomende problemen stil te staan. Wanneer je bovendien besluit om ook internationaal met je winkel te willen gaan, is het van het allergrootste belang, dat je zowel de gevolgen van een meertalige website goed begrijpt als dat je goed bent voorbereid op de eisen die er binnen de EU aan BTW (VAT) worden gesteld.

Klaar voor succes met WooCommerce?

Behalve een aantal plugins die je eigenlijk niet wilt missen in je WooCommerce website, is het ook goed te werken aan meer omzet per klant. Een aantal manieren om dit te bereiken het ik nog niet zo gek lang geleden uiteengezet in een blogartikel. Het is zeker de moeite waard om dit goed door te lezen.

Het goed begrijpen hoe product varianten in WooCommerce werkt, verhoogt niet alleen de duidelijkheid van je webwinkel, maar kan er ook de oorzaak van zijn, dat je klanten duurdere versies van hetzelfde product willen kopen.

Het is ook zeer belangrijk goed te begrijpen hoe online betalen nu eigenlijk werkt. De klap op de vuurpijl is natuurlijk het gratis e-boek ‘13 maal Winst met Woo‘. Dertien tips hoe je succes kunt hebben met je webwinkel.

Ben je op zoek naar een uitbreiding voor WooCommerce is het ook zeker de moeite om eens rond te kijken in de eigen plugins van WooCommerce.

Tenslotte

Natuurlijk is het van levensbelang voor je webwinkel om ook gevonden te worden. Kennis van zoekmachineoptimalisatie is daarom ook onontbeerlijk. Gelukkig heb ik in de SEO Checklist het één en ander voor jou op een rijtje gezet. Ook kun je jouw vindbaarheid verhogen door naast je producten regelmatig voor nieuwe content te zorgen via bloggen.

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Informatie

WordXPression 

Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Nieuw in 2025
Betaal je nieuwe webshop of online leeromgeving in termijnen (inclusief hosting)

Student learning at home with online lesson

Een totaaloplossing met een flexibel betalingsplan.

Gratis e-Boek: Een Goed Converterende Webshop

Realiseer de omzet die je verdient!

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.