Tien WooCommerce plugins die je simpelweg meer geld helpen verdienen. Punt uit!

Wanneer je met deze tien WooCommerce plugins niet meer gaat verdienen met je shop, kan je beter stoppen.

De afgelopen weken ben ik vooral voor mijzelf, maar natuurlijk ook voor jou bezig geweest met het onderzoek naar een aantal nuttige plugins voor WooCommerce winkels, met maar één doel. Meer omzet maken.

Zoals je wellicht weet bouw ik niet alleen uiterst profijtelijke WooCommerce webwinkels, maar heb ik er zelf ook een paar. En omdat je altijd op zoek bent naar nieuwe klanten en nieuwe bestellingen van bestaande klanten, blijf ik uitkijken voor nieuwe plugins.

En ditmaal heb ik er zelfs tien voor je gevonden. Waarvan ik de laatste even voor het einde bewaar. Want het is een betaalde plugin, maar ze hebben wel een heel bijzonder betaalmodel.

Meer verkeer!

Tien WooCommerce plugins die de moeite meer dan waard zijn.

Je verkoopt alleen maar als er ook daadwerkelijk mensen naar je webshop komen. Dus plugins die meer verkeer naar je webshop leiden zijn natuurlijk altijd welkom.

Dus laten we daar eens mee beginnen .

1. WooCommerce Google Feed Manager

WooCommerce Google Feed Manager is -zoals de naam al doet vermoeden, een feed manager voor Google en WooCommerce. Maar wat is dat dan?

Het is je mogelijk wel eens opgevallen, dat als je bepaalde zoekopdrachten ingeeft in Google, je naast de gebruikelijke advertenties ook een aantal productadvertenties met prijs en winkel die het aanbiedt te zien krijgt.

Dit is geen vriendelijke dienst van Google, maar gewoon een aantal advertenties, waar de aanbieders voor betaald hebben.

Afhankelijk van je product en de mogelijke competitie kan het enorm interessant zijn om op deze manier nieuw verkeer naar je website toe te krijgen.

De WooCommerce Google Feed Manager zorgt dat jouw producten -indien je voor dit soort advertentiecampagnes kiest- probleemloos bij Google kunnen worden aangeboden.

De gratis plugin kan tot 100 producten verwerken, heb je meer producten in je winkel, dan is het tijd voor de betaalde versie van deze plugin.

2. Verkopen via Facebook met Facebook Shopping

Facebook Shopping van StoreYa voegt simpelweg jouw producten toe aan je Facebook pagina’s. Op deze manier kan je verkeer vanuit Facebook direct naar je webshop leiden.

Opnieuw, de basisplugin is gratis, maar wil je gebruik maken van een groot aantal extra diensten die StoreYa biedt, moet er een portemonnee getrokken worden.

3. WooCommerce Google Ads Dynamic Remarketing

Achter deze toch wel wat lange naam gaat een heel krachtige plugin schuil.

Wanneer je een regelmatige lezer van deze blog bent, ben je vast wel bekend met het begrip remarketing, maar mocht je toevallig net via Google binnen zijn gekomen, zal ik het je even heel in het kort uitleggen.

Je hebt vast wel eens gemerkt, dat wanneer je op een site als CoolBlue, Bol.com of CameraNu bent geweest, de producten die je daar bezocht hebt, je als het ware ‘blijven achtervolgen’.

Dit komt omdat de eigenaars van de site aan Google hebben doorgegeven, dat jouw bezoek ‘onthouden’ moet worden.

Wanneer je daarna een site bezoekt, die Google Ads advertenties laat zien, is de kans groot, dat je exact die producten die je zojuist hebt bekeken opnieuw gepresenteerd krijgt in de advertenties.

En geloof mij of niet. Dat werkt omzetverhogend. Een aardig detail is dat remarketing advertenties in zijn algemeenheid veel voordeliger zijn dan ‘koude’ advertenties met Google Ads.

Dus het mes snijdt aan twee kanten. Niet alleen betaal je minder per klik, maar bovendien zal de klikker eerder geneigd zijn te kopen, omdat hij het product al gezien heeft.

Voorwaarde is natuurlijk wel, dat hij ooit eerder op jouw site is geweest.

WooCommerce Google Ads Dynamic Remarketing helpt je dit hele proces te realiseren.

Hier moet echter één waarschuwing bij worden gemaakt. Het is absoluut geen ‘plug and play’ plugin. Er moet behoorlijk wat geconfigureerd worden en er wordt van de aanwezigheid van heel wat randvoorwaarden uitgegaan.

Je moet zo bijvoorbeeld een werkende productfeed voor Google hebben, een Merchant account met alle producten geupload… en nog wat andere zaken.

Niet eenvoudig te configureren dus, maar meer dan de moeite waard!

Support Strippenkaart

Speciaal voor dit soort situaties heeft WordXPression overigens de WordXPression Support Strippenkaart.

Meten is weten

Tien WooCommerce Plugins - Ook om je resultaten te meten.

4. Enhanced Ecommerce Google Analytics Plugin for WooCommerce

MonsterInsights is één van de meest populaire Analytics plugins en niet zonder reden. Maar wanneer je deze plugin ook wil gaan gebruiken voor de analyse van je WooCommerce verkoopcijfers, dan wordt de plugin ineens een heel kostbare. Want de ‘Pro’ versie die je hiervoor nodig hebt, kost een aardig bedrag per jaar.

Gelukkig is er de veel goedkopere Enhanced Ecommerce Google Analytics Plugin for WooCommerce. Goedkoper, in de zin dat de basisversie geheel gratis is. Wil je een meer uitgebreide versie met direct een aantal ingebouwde nuttige rapporten, dan ben je met de ‘Advanced’ versie van deze plugin nog steeds veel goedkoper uit dan met MonsterInsight. En eerlijk gezegd, zijn de gegevens uit deze ‘Advanced’ versie nog veel makkelijker toegankelijk ook.

5. Google Tag Manager for WordPress

Deze plugin heb ik al eerder besproken, inclusief een complete instructie, hoe je deze plugin kan installeren onder WooCommerce. Google Tag Manager for WordPress is een krachtige plugin om vrijwel alles te meten.

Het installeren van deze plugin kost echter heel wat meer werk dan de eerder genoemde. Waarom zou ik de plugin hier dan noemen?

Eén belangrijke reden is juist omdat je bijna alles kan meten. Om je eens een extreem voorbeeld te geven. Zoals je misschien weet, heb ik een aantal T-Shirt stores online. In 2018 merkte ik tot mijn stomme verbazing, dat de verkoop van mijn shirts, met name de zogenaamde ‘crop shirts’ ineens piekte in de staten California en Florida.

Ik had niets bijzonders gedaan met betrekking tot adverteren.

In 2019 besloot ik hier de nodige advertentie aandacht aan te besteden. En de cijfers piekten nog meer.

Na deze gebeurtenis in 2018 ben ik bij iedere bestelling de temperatuur, het soort weer en nog een aantal andere weergegevens gaan registreren bij iedere bestelling. Dit is voor zover ik weet alleen maar mogelijk met deze plugin!

Door te weten bij wat voor weer met waar meer of minder koopt, kan ik in de toekomst hier rekening mee houden met mijn advertentiecampagnes.

Voor kleding is dit een belangrijk gegeven. Wanneer je elektrische tandenborstels verkoopt, kan ik mij voorstellen, dat de temperatuur volkomen irrelevant is.

Productpresentatie

baked goods

Je product op de juiste manier presenteren verhoogt de kansen, dat het ook daadwerkelijk gekocht gaat worden. In het verleden heb ik in verschillende blogposts hier uitgebreid over geschreven.

Eén belangrijk punt is natuurlijk de fotografie van de producten. En speciaal daarom heb ik het artikel ‘Tien Tips voor Geweldige WooCommerce Productfoto’s‘ geschreven.

Maar er is ook een aantal plugins, wat je kans op conversie aanzienlijk vergroot.

6. YITH Zoom Magnifier

Wanneer je een product in de kleinste details wilt kunnen bekijken, dan is het fijn om hierop in te zoomen. En dat wordt gelukkig ondersteund door WooCommerce.

Maar het is wel een ‘Alles of niets’ situatie. Je krijgt of de kleine, of de sterk vergrote versie te zien. Niets er tussenin.

YITH Zoom Magnifier zorgt ervoor, dat je werkelijk kan inzoomen op een door jou gewenste vergroting.

7. WooCommerce Multilingual

Wil je zaken doen over de grens, dan kan het goed zijn je productaanbod ook te (laten) vertalen. En zonder enige twijfel is WPML de beste vertaalplugin voor WordPress beschikbaar.

Maar WPML biedt geen ondersteuning voor alle onderdelen van WooCommerce. Dit is echter geen enkel probleem, omdat de makers van WPML ook de gratis WooCommerce Multilingual plugin uitbrengen, die prima zorg draagt voor de integratie tussen WPML en WooCommerce.

Om WooCommerce Multilingual te gebruiken, heb je dus ook WPML nodig.

8. Elementor Pro

Serieus. Wanneer je een WooCommerce webwinkel hebt en niet Elementor pro gebruikt, dan doe je jezelf tekort.

De Theme Builder en de Pop Up Builder van deze plugin maken het mogelijk om vrijwel iedere denkbare soort marketingcampagne naadloos in je website te integreren.

Het gaat veel te ver om alles hier op te noemen, maar door Elementor Pro in te zetten maak jij van jouw ‘eCommerce thema’ een superkrachtige salestool. Meer informatie vind je in de vele artikelen die ik over het onderwerp Elementor heb geschreven.

En het beheer van de voorraad

Warehouse logistics is important

9. ATUM Inventory Management for WooCommerce

Goed voorraadbeheer is essentieel voor een goedlopende webwinkel. En hier komt ATUM om de hoek kijken. ATUM is een voorraadbeheersysteem wat ver voorbij het ‘stock management’ van WooCommerce gaat.

Want in ATUM kan je bijvoorbeeld ook vastleggen, bij welke partijen je producten inkoopt (dat kunnen meerdere partijen per product zijn) en wat de inkoopprijs is. Hierdoor heb je ook een goed inzicht in niet alleen je omzet, maar ook je marge.

Wanneer je je producten van meerdere partijen betrekt, is ATUM zeker aan te bevelen.

De verrassing!

Chocolate cake with cherry

10. De kers op de taart : Abandoned Cart Management met ‘Recart’.

Ik schrijf ongeveer zo lang als ik schrijf over WooCommerce ook over het belang van Abandoned Cart management.

Ik heb eerlijk gezegd nooit begrepen, waarom er geen goede abandoned cart plugins voor WooCommerce beschikbaar zijn.

Natuurlijk, MailChimp biedt ‘Abandoned Cart’ emails, maar dan moet jouw bezoeker wel bij MailChimp bekend zijn.

Nog niet zo gek lang geleden, heb ik een eigen ‘variatie’ op een Abandoned Cart pop up beschreven, zoals je deze met Elementor Pro en wat regeltjes eigen code kan maken. Maar het is een lapmiddel.

Recart‘ is meer dan dat. Het is een complete gereedschapskist om ‘abandoned cart’ bezoekers opnieuw te activeren. Op allerlei mogelijke manieren.

Het is niet een op zichzelf staande plugin. De plugin integreert met een online dienst die het zware werk voor je doet.

En dat ‘zware werk’ gebeurt via Facebook Messenger. Dus geen hinderlijke pop ups bij het verlaten van de site, geen email adressen om in te typen, maar herinneringen in Facebook, dat je nog producten in je winkelwagen hebt.

De dienst is niet gratis. Maar je mag hem 4 weken gratis uitproberen. En daarna zijn de kosten…

… afhankelijk van je extra verkopen.

Om je een voorbeeld van de prijzen te geven :

Extra salesTe betalen
tot $1000$29 per maand
$1000 – $2499$49 per maand
$2500 – $4999$89 per maand

Die 29 dollar per maand ben je sowieso kwijt.

Of dit waard is te investeren, is makkelijk na te rekenen.

Ga ervan uit, dat je bij het inzetten van deze plugin je omzet met 30% zal stijgen. (geen garantie die ik bied, maar mijn eigen ervaring met mijn T-Shirt shops). Stel nu, dat je met je shop 1000 dollar per maand verdient. Je mag dus rekenen op een stijging met 300 dollar. Is die extra 300 dollar je 29 dollar waard?

Aangezien dit 10% van je omzet is, is dit natuurlijk sterk afhankelijk van de marge op je product. Bedenk echter wel, dat we het niet alleen hebben over een groei van je omzet, maar ook een groei van je klantenbestand. Je hebt meer mensen die je direct in je marketing kan benaderen.

Verdien je 4000 dollar per maand, dan zou Recart je zo’n 1200 dollar extra per maand op kunnen leveren. Hiervoor zou je per maand 49 dollar moeten betalen. Dat is net iets meer dan 4%. Dat is natuurlijk al een stuk interessanter, ervan uitgaande, dat je aan nieuwe klanten meerdere malen kan verkopen.

Klaar voor meer omzet?

Soms doet het me bijna fysiek pijn wanneer ik zie hoeveel omzet ondernemers vaak laten liggen met hun webwinkels. Er is zoveel wat je kan doen, om je omzet daadwerkelijk te verhogen… en er is zo weinig wat daadwerkelijk wordt geïmplementeerd.

Tijdens mijn trainingen ‘eCommerce Seriously’ en ‘WooCommerce in Detail’ wandelen we samen door talloze mogelijkheden om de omzet van jouw webwinkel werkelijk omhoog te laten gaan.

Wanneer je klaar bent voor een omzet van 50.000 euro per jaar of meer, dan is dit de training die je niet wilt missen!

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Beginnen met Elementor?

Nu is het juiste moment!

Tijdens de BFCM Sales van Elementor heb je tot 75% korting op de Elementor producten

De tijd tikt...

Dagen
Uren
Minuten
Seconden

Gratis e-Boek: Een Goed Converterende Webshop

Realiseer de omzet die je verdient!

Cursus Elementor Pro voor Designers

Leer Elementor Pro in detail kennen tijdens deze driedaagse cursus

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.