Het zal je maar gebeuren, je hebt een webshop en plotseling kunnen je klanten niet meer met iDEAL betalen. Want wanneer ze de keuze voor de bank moeten maken, die ze voor de betaling willen gebruiken, kan dit niet meer.
Dat is de gebruikers van de Mollie plugin voor WooCommerce overkomen. Is dit een bug? Nee, het is het gevolg van slechte communicatie van Mollie naar de klanten toe. Per 1 juli 2024 wordt iDEAL 2.0 ingevoerd. Eén van de veranderingen is dat voortaan de bank pas op de ‘Mollie’ pagina wordt gekozen, niet meer in je eigen webshop.
Het enige wat je binnen de plugin hoeft te doen een aantal velden leeg te maken.
Het probleem is echter, dat na de update naar de nieuwe versie van de plugin (7.6 op dit moment) de mogelijk ontbreekt dit te doen, de opties zijn verdwenen. In een aantal eenvoudige stappen kan je dit echter wel oplossen.
- Ga terug naar de laatst-werkende versie (7.5.3). Deze kan je hier downloaden.
- Ga naar WooCommerce->Instellingen->Betalingen en maak de velden ‘Beschrijving’, ‘Toon iDEAL-banken dropdown’ en ‘Optie uitgevers’ leeg – Zie afbeelding hierboven
- Sla de instellingen op
- Update de plugin
- Test of het werkt.
Mocht het na punt 5 nog steeds niet werken, neem contact met mollie op.