Wanneer je in WooCommerce een variabel product hebt, wordt de prijs weergegeven als een prijs bereik. Dus is je voordeligste variatie 100 euro, en je duurste 250 euro, zal WooCommerce €100-€250 tonen. Het weergeven van de hoogste prijs heeft psychologisch een negatief effect, veel beter werkt het om met ‘vanaf’ prijzen te werken.
Ben je overigens nieuwsgierig naar een aantal andere goede tips om jouw WooCommerce webwinkel psychologisch meer aantrekkelijk te maken, heb ik nog een leuke andere blogpost voor je.
<?php
add_filter( 'woocommerce_variable_price_html', 'wxp_variation_price_format_min', 9999, 2 );
function wxp_variation_price_format_min( $price, $product ) {
$prices = $product->get_variation_prices( true );
$min_price = current( $prices['price'] );
$price = sprintf( __( 'From: %1$s', 'woocommerce' ), wc_price( $min_price ) );
return $price;
}
In de versie hierboven is de code geschikt voor gebruik in een meertalige webshop. Je zal via de vertaalbestanden, bijvoorbeeld met behulp van Loco Translate, wel zelf de vertalingen weer moeten geven.
Heb je alleen een Nederlandstalige shop, kan je je code iets makkelijker maken door regel 7 te vervangen door
$price = sprintf('Vanaf: %1$s',wc_price($min_price));
In dat geval hoef je niet met de vertaalbestanden te gaan goochelen.