De WooCommerce Product Presentatie kan je verbeteren met deze Zeven Plugins

Deze plugins verbeteren jouw WooCommerce Product Presentatie aanzienlijk.

Nog niet zo gek lang geleden kreeg ik van een trouwe lezer van mijn nieuwsbrief een vraag of ik geen plugin wist, waarmee het makkelijker was om variabele producten in te voeren.

Al zoekend heb ik hier een goede plugin voor gevonden, die ik binnenkort zal bespreken, maar al zoekend kwam ik ook een aantal andere plugins tegen die ‘leuke dingen’ doen voor de presentatie van producten in jouw WooCommerce webshop, vooral wanneer je veel met variabele producten of producten met veel eigenschappen (attributes) werkt.

Nu is het meestal zo, dat ik een aantal plugins van één type bespreek en deze met elkaar vergelijk. Wat ik vrijwel nooit doe is het bespreken van plugins van één maker. Maar deze blogpost is hier dus een uitzondering op.

Deze plugins om de WooCommerce product presentatie te verbeteren zijn namelijk heel goed op elkaar afgestemd en werken goed met elkaar samen. Een tweede aardig punt is dat al deze plugins op dit moment slechts een eenmalige investering vragen. Dus geen jaarlijks terugkerende kosten.

WeLaunch

Het bedrijf WeLaunch heeft een aantal plugins voor WordPress in het algemeen en WooCommerce in het bijzonder gemaakt. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik niet al deze plugins even nuttig vindt, maar een aantal van deze zijn toch wel de oplossing voor problemen die ik in het verleden tegen ben gekomen. En een aantal van deze, die vooral betrekking hebben op de gebruikersinterface en productpagina, wil ik bij deze de revue laten passeren.

WooCommerce Gallery Images

De plugin WooCommerce Gallery Images biedt een handige alternatieve manier om de gallery afbeeldingen bij productvariaties aan te bieden.

Standaard zal WooCommerce de afbeeldingen laten zien die in als de hoofdafbeelding en de product gallery afbeeldingen zijn geüpload. Je kan per productvariant één van deze afbeeldingen koppelen.

Wanneer ik vervolgens in de dropdown voor de kleur van een shirt bijvoorbeeld voor een rood shirt zou kiezen, dan zou de hoofdafbeelding de afbeelding gekoppeld met ‘rood’ getoond worden. In de product gallery blijven alle afbeeldingen zichtbaar als thumbnails, maar het rode shirt wordt ‘in het groot’ getoond.

Met gekleurde shirts is het wel duidelijk welk shirt bij welke foto hoort, maar met sommige producten is het niet zo duidelijk. Stel je bijvoorbeeld eens voor, dat ik een fotocamera in twee variaties aan zou willen bieden. Eén met een 18-55mm zoomlens en één met een 24-80mm zoomlens. Hoe maak ik duidelijk welke foto’s horen bij welke variant van de camera?

En dat is precies het punt waarop de WooCommerce Gallery Images plugins om de hoek komt kijken. Het is namelijk mogelijk om per variant meerdere afbeeldingen met de productvariant te koppelen.

Heb je geen variant gekozen, dan zullen alle thumbnail-afbeeldingen zichtbaar worden. Kies je een specifieke variant, dan zullen alleen de ‘algemene’ afbeeldingen, die wel aan het product, maar niet aan een variant zijn gekoppeld, getoond worden, plus de afbeeldingen die horen bij die specifieke variant.

woocommerce product presentatie
woocommerce product presentatie | De WooCommerce Product Presentatie kan je verbeteren met deze Zeven Plugins

Om bij het voorbeeld van de camera te blijven. Kies ik niets, dan krijg ik foto’s van de camera-body en foto’s van de body met lenzen met beide zoomvarianten te zien. Kies ik een specifieke zoomvariant, dan krijg ik de foto’s van de andere variant niet te zien. De WooCommerce product presentatie wordt hiermee een stuk duidelijker en het wordt een stuk makkelijker om specifiek te zien wat je wilt.

WooCommerce Advanced Categories

De standaard presentatie van WooCommerce is nu niet echt iets om over naar huis te schrijven. Wanneer je Elementor Pro gebruikt valt daar gelukkig het één en ander te verbeteren.

Maar wanneer je geen Elementor gebruikt, wat dan? De plugin WooCommerce Advanced Categories biedt de mogelijkheid om je ‘product categorieën pagina’ een stuk aantrekkelijker te maken en hiermee de WooCommerce product presentatie aanzienlijk te verbeteren.

WooCommerce Quick View

Woocommerce Quick View maakt het mogelijk om direct vanuit het productoverzicht een popup te openen met daarin de detailgegevens van het product. De gegevens worden via ‘AJAX’ geladen, waardoor het vrij snel op het scherm komt te staan.

Voor wat betreft de WooCommerce product presentatie heeft deze plugin zeker een aantal voordelen boven het moeten laden van een complete pagina, maar je krijgt hierdoor wel minder informatie over hoe vaak een product bezocht wordt, omdat zo’n in de popup geopend product niet wordt meegeteld als ‘bekeken’.

Ben je iemand die veel doet met remarketing advertenties of Google Analytics, dan kost deze plugin je mogelijk belangrijke marketinginformatie.

WooCommerce Quick Order

Sommige producten heb ik graag een uitgebreide productpagina van. Maar met andere producten heb ik dat allemaal niet zo nodig.

Stel je voor. Ik wil in huis gaan klussen en ik heb spijkers, schroeven en moertjes nodig. Ik weet precies wat ik wil hebben. Het is natuurlijk extreem omslachtig, wanneer ik voor ieder product wat ik wil hebben, naar de pagina moet gaan, in moet vullen hoeveel ik er wil hebben en dan opnieuwe naar een volgende productpagina te gaan.

Hoeveel handiger zou het zijn, wanneer ik gewoon een productlijst zou hebben, met de producten die ik eventueel zou willen hebben en daar alleen aantallen in hoef te vullen?

Dat is in het kort, wat je met WooCommerce Quick Order doet. Door op specifieke pagina’s de juiste shortcode in te vullen kan je ‘productlijsten’ van producten uit een specifieke categorie of als resultaat van een specifieke zoekopdracht krijgen, die makkelijk vanuit een lijst zijn te bestellen.

WooCommerce Product Presentatie

WooCommerce Group Attributes

Zelf heb ik nooit echt de behoefte aan een plugin als deze gehad, maar er zijn wel tal van situaties te bedenken, waarin je deze plugin graag zou willen gebruiken.

woocommerce product presentatie

Laten we weer eens mijn favoriete voorbeeld gebruiken. Een camera. Wanneer je twee camera’s met elkaar wilt vergelijken, dan zijn er talloze kenmerken die je naast elkaar zou willen kunnen zetten.

Zo wil ik bijvoorbeeld kenmerken als de afmetingen en het gewicht weten, het type sensor, het type batterij, het wel of niet aanwezig zijn van verschillende aansluitingen en functies… kortom een lange lijst.

Nu is het een stuk overzichtelijker wanneer je deze kenmerken op de één of andere manier kan groeperen. Wanneer ik bijvoorbeeld de verschillende aansluitingen wil weten, dan wil ik in één keer naar een rubriek ‘aansluitingen’ kunnen gaan en niet een hele lijst te hoeven doorzoeken.

En dat is precies wat de plugin WooCommerce Group Attributes doet. Je kan de verschillende kenmerken groeperen, zodat ze overzichtelijker worden gepresenteerd. Een onontbeerlijke functie in je WooCommerce product presentatie, wanneer je producten met een groot aantal kenmerken hebt.

WooCommerce Better Compare

En wanneer je producten met een groot aantal attributen hebt, dan wil je de bezoeker natuurlijk een makkelijke manier geven om die verschillende producten ook met elkaar te kunnen vergelijken. En daar komt WooCommerce Better Compare om de hoek kijken. In de shop zelf kan je kiezen welke producten je met elkaar wilt vergelijken.

woocommerce product presentatie

Kies je die producten dan -afhankelijk van je instellingen- kunnen deze in een popup onderaan de pagina of in de sidebar worden getoond. Heb je de producten die je met elkaar wilde vergelijken geselecteerd, druk je op de knop ‘Compare now’ en een tabel met de vergelijking tussen de producten wordt getoond.

woocommerce product presentatie

Bovendien kan je door ‘Highlight differences’ aan te klikken zien welke kenmerken verschillend zijn.

Er is ook een ‘Highlight similarities’, die niet echt werkt. Als ik hierop klik worden de kenmerken die beide producten gemeenschappelijk hebben juist onzichtbaar gemaakt.

Maar eigenlijk is de ‘Highlight similarities’ ook overbodig. Als je immers ‘Highlight differences’ hebt aangeklikt is alles wat geen gele achtergrond krijgt dus hetzelfde.

Deze plugin werkt prima samen met de hierboven besproken WooCommerce Group attributes.

Een uitstekende manier om je productvergelijkingen binnen je WooCommerce product presentaties vorm te geven.

WooCommerce Print Products (PDF)

Heb je wel eens een product gezien in een webshop, waarvan je dacht ‘dat wil ik even uitprinten’ en dat de print van je product één grote rommel werd?

De plugin WooCommerce Print Products (PDF) zorgt ervoor dat jouw product op een makkelijk te lezen wijze naar een PDF wordt geëxporteerd, die je eventueel later uit kan printen. Bij variabele producten worden alle varianten netjes meegeprint.

Bovendien wordt de PDF voorzien van een actieve productlink. Hier heb je natuurlijk niets aan, wanneer je het eenmaal uitprint, maar de QR code die ook wordt meegenomen in de PDF zal het mogelijk maken om met je telefoon naar de productpagina te gaan.

Het Redux Framework

Al deze plugins werken goed samen. En om de overhead per plugin te verlagen hebben de makers van de plugin ervoor gekozen om het ‘Redux Framework‘ te gebruiken voor de instellingen.

Dit ‘Redux Framework’ is een soort ‘algemene interface’ voor plugins. Een groot aantal plugins maakt hier gebruik van, maar je zal dit framework afzonderlijk moeten downloaden.

Een voordeel hiervan is dat jouw plugins minder ‘overhead’ hebben en een meer consistente interface.

Sinds enige tijd komt er met het Redux Framework ook automatisch een extra functie mee, die het je mogelijk maakt om uit duizenden Gutenberg templates voor je webpagina te kiezen. Zelf had ik dit liever niet gezien, omdat het ‘Redux Framework’ en de ‘Redux Template Library’ twee totaal verschillende zaken zijn, maar helaas heb je hier geen keuze in.

Alle plugins in één keer?

De plugins kosten gemiddeld rond de 24 euro éénmalig. Ik heb zeven plugins besproken, omdat deze zeven direct te maken hebben met de presentatie van je producten. In totaal zijn er op dit moment 21 WooCommerce plugins van WeLaunch en je kan dit hele pakket ook in één keer kopen met een flinke korting.

Webwinkel nodig?

Wanneer jij van start wilt gaan met je webwinkel, dan bied ik een aantal standaard pakketten aan om samen in korte tijd jouw webshop online te krijgen. Wil je hier meer over weten, bekijk het aanbod eens.

Nog niet uitgelezen?

Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies één van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.

Meest populaire blogposts
Enkele trefwoorden om vergelijkbare posts te vinden:

Voeg je koptekst hier toe

Word je website de baas. Neem vandaag nog contact op!

Contact Information

WordXPression 

Bezoekadres
Eperweg 135 (op afspraak)
8072 PL Nunspeet

Postadres
Aardoliestraat 14-I
7553GT Hengelo

06-10449807 (van 9:00 tot 17:00 van ma-vr)

KVK : 75580152 

Social media
Stuur een bericht

Gratis e-Boek: Een Goed Converterende Webshop

Realiseer de omzet die je verdient!

Deze post rapporteren

Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.