Schrijf je in voor de nieuwsbrief:
Wanneer deze post niet meer relevant is of verouderde informatie bevat, zou ik het op prijs stellen wanneer je dit door wilt geven., zodat ik dit eventueel bij kan werken. De persoonlijke gegevens die je hieronder invult worden alleen gebruikt om de mail te versturen en zal niet voor marketingdoeleinden worden gebruikt.
Haal meer uit je website!
Meer uit je website : Meer bezoekers, meer inschrijvingen en meer omzet!
Dit artikel is verouderd en toe aan een complete herziening.
Soms voel ik me als Don Quichote, vechtend tegen windmolens… ondanks het feit, dat ik inmiddels al meer dan twee jaar blog over het belang van een goede website en ondanks het feit, dat inmiddels meer dan 4500 ondernemers wekelijks mijn nieuwsbrief ontvangen, zijn er nog steeds ondernemers die denken, dat een website een visitekaartje is. Yuck! Weet jij wat ik met de meeste visitekaartjes doe? Die liggen in een keukenla! Er zijn er maar een paar, die ik altijd bij mij draag. Wanneer een webbouwer jou beloofd, dat hij jouw website tot een visitekaartje voor jouw onderneming zal maken, is er maar één verstandig ding, wat je kunt doen. Hard weglopen! Want met behulp van een dergelijke webbouwer zul je nooit meer uit je website halen!
Want laten we eerlijk zijn: Tenzij jij een echt uniek product biedt, waar geen concurrentie voor is, zullen de meeste mensen jouw website exact 15 minuten nadat ze je bezocht hebben alweer vergeten zijn. En dat terwijl het eigenlijk zo makkelijk is om ervoor te zorgen, dat je klanten je site blijven bezoeken! In mijn gratis e-boek ‘Verleid je Klant’ ben ik daar uitgebreid op ingegaan, mocht je het e-boek nog niet gelezen hebben, is het nu eindelijk eens tijd dat je hier aan begint. Heb je het nog niet? Dan kun je het nu downloaden!
In de afgelopen weken heb ik je verteld hoe je, dankzij de WordPress SEO plugin van Yoast meer bezoekers op je website kunt krijgen. Maar wanneer je de aandacht van je bezoeker niet weet te vangen, heb je er letterlijk niets aan: Al jouw SEO inspanningen zullen niet voorkomen, dat hij je na 15 minuten weer vergeten is! Tenzij je natuurlijk stappen onderneemt om zijn aandacht vast te houden. En in vijf tips vertel ik jou hoe ik dat doe.
Ongeveer 80% van mijn nieuwe bezoekers die mij via Google vinden, leest een artikel en klikt daarna door naar een ander artikel of een andere pagina. Je hebt het waarschijnlijk ook gemerkt, maar ik heb in vrijwel al mijn artikelen links staan naar andere artikelen. Sommige van deze links heb ik handmatig aangebracht, maar ik maak ook gebruik van plugins die dit voor mij automatiseren. Het draait echter om het effect : Hoe langer ik de aandacht vast weet te houden, hoe groter de kans is, dat iemand ook mijn gratis e-boek op zal vragen.
Misschien is het je nog niet opgevallen (in dat geval zoek je waarschijnlijk ook je bril, wanneer deze gewoon op je neus staat), maar ik verwijs regelmatig naar mijn gratis e-boek ‘Verleid je Klant‘. Waarom ik dat doe, kun je in dat gratis e-boek lezen!
Regelmatig schrijf ik artikelen in ‘drieluiken’. Dat doe ik in de eerste plaats, omdat ik een blogpost van 2000 of meer woorden echt te lang vind en ik er zeker van ben, dat je dan afhaakt, voor je bij het einde bent gekomen, maar het geeft me ook een goede kans jou een ‘worst’ voor te houden, binnenkort nog eens terug te komen.
Ik vind het onbegrijpelijk, maar het gebeurt echt: Sommige mensen schrijven trouw iedere week een blogpost… en laten de wereld raden, of er iets nieuws staat! En ik heb wel eens ondernemers aan de telefoon, die een website willen, maar als ik over ‘listbuilding’ begin, krabbelen ze terug, want ze willen niet ‘opdringerig’ zijn. Onzin! Ik schrijf omdat ik wil, dat ik word gelezen! En jij bent zelf mans (of vrouws) genoeg om je uit te schrijven voor mijn nieuwsbrief, wanneer jij denkt, dat ik geen waarde heb te bieden! Wanneer je blogt, schreeuw het van de daken, als je iets nieuws hebt geschreven… en wanneer je schor bent van het schreeuwen, mail de mensen op je mailinglijst.
Iets anders wat ik niet begrijp, is dat er mensen zijn, die de moeite nemen om te bloggen, maar geen discussie toestaan! Commentaren staan uit! Natuurlijk. Het kost je tijd om commentaar te modereren en het kost je tijd om antwoord te geven, maar je geeft ook een goede reden om terug te komen, wanneer de bezoeker van jouw site ontdekt, dat zijn vragen ook daadwerkelijk worden beantwoord!
Vijf tips die ervoor zorgen, dat ook jij meer uit je website kunt halen! Maar misschien heb jij ook nog een gouden tip: hoe haal jij al meer uit je website? Deel je informatie hieronder en maak kans op een gratis training!
Nog niet uitgelezen?
Vind je dit artikel interessant? Mooi! Want ik heb nog veel meer te bieden. Op deze site vind je letterlijke honderden artikelen over WordPress, marketing, e-commers, e-learning en nog veel meer onderwerpen. Op zoek naar meer informatie? Kies Ă©Ă©n van de trefwoorden hieronder of tik een zoekopdracht in.
Trefwoorden
Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Voeg je koptekst hier toe